Наши телефоны

Телефонуйте нам з ПН по СБ з 9:00 до 20:00
Склад і виставкова зала у Києві

Корзина

Ваша корзина порожня!

Як вибрати човен. Частина 4.

Як вибрати човен. Частина 4. - акции и статьи на Lodka5, фото

Ця стаття є продовженням циклу статей про вибір човна. Якщо Ви ще не читали попередні частини, то радимо ознайомитися з ними по посиланнях.



У цій статті ми розповімо про ПВХ тканини, з якої виготовляються надувні човни. Ви дізнаєтеся про переваги і недоліки матеріалу, про особливості, на які потрібно звернути увагу.


ПВХ або гума?

Надувні човни часто називають «гумовими», так як цей матеріал довгий час був основним для їх виробництва. Але технічний прогрес не стоїть на місці, та й запити споживача постійно зростають. Тож не дивно, що гуму практично повністю витіснив більш сучасний матеріал - армований човновий ПВХ, який має цілу низку переваг:

Вага.
Аналогічна за розміром човен з ПВХ в півтора і більше разів легше в порівнянні з гумовою. Не потрібно додатково описувати, яке значення має цей фактор для надувних човнів, особливо для тих, які транспортуються в якості ручної поклажі.

Міцність.
Балони ПВХ човни допускають надувши до більшого тиску і відповідно мають кращу мореплавства і вантажопідйомністю. Також армований ПВХ істотно більш стійкий до різного роду розривів, порізів, деформації і т.д.

Догляд і зберігання.
Човни з ПВХ-тканини невибагливі в догляді, не потребують особливих умов зберігання - їх не потрібно пересипати тальком, на відміну від гумових. Матеріал не розсихається, не гниє, стійкий до впливу ПММ (паливно-мастильні матеріали), ультрафіолету, солоної води, витримує великий температурний перепад. Середній термін експлуатації човнів з ПВХ в два рази більше, ніж гумових.

Функціональність і естетичність.
Човни ПВХ, як правило, краще оснащені фурнітурою, допускають установку більшого числа додаткових аксесуарів. Та й в цілому вони виглядають більш привабливо.

Ціна.
Єдиним незаперечним перевагою гумових човнів є ціна. Але різниця не настільки істотна, щоб нівелювати всі перераховані вище переваги човнів з ПВХ.



А скільки шарів у вашому ПВХ?

Кількість шарів тканини - предмет для суперечки і маніпуляцій. Човнові ПВХ-тканини це «сендвіч», що складається з декількох шарів різних за властивостями матеріалів, які надають тканини певні характеристики. Основа - армуючий корд, що складається з безлічі переплетених синтетичних волокон. Завдання корду складається в забезпеченні міцності до розриву і порізу, а також в доданні стійкості до розтягування. На основу з двох сторін наноситься шар полівінілхлориду (ПВХ), як правило, методом ламінування. Завдання ПВХ в забезпеченні повітронепроникності балонів (тобто герметичності), захист корду від стирання і агресивних середовищ і надання еластичності.

Мал. 1 — Схематичне зображення ПВХ-тканини в розрізі.

Тепер ми добралися до суті питання. Для монолітності з'єднання, між кордом і полівінілхлоридом наноситься прошарок високоадгезивної сполучної речовини, що забезпечує міцне з'єднання на молекулярному рівні. Сам адгезив практично не видно в розрізі тканини.



Яка повинна бути щільність уПВХ?

При виборі оптимальної для себе щільності тканини, потрібно враховувати кілька важливих моментів.

  • Зростання щільності тканини неминуче підвищує загальну вагу комплекту. Якщо для великих човнів це не настільки принципово, то для маленьких гребних моделей кожен додатковий кілограм має значення.
  • Більш щільна тканина менш еластична, тобто важче гнеться і згортається. Це буде не так помітно в теплу пору року, а ось коли температура повітря досить низька, матеріал «дубєєт». І знову ж таки, для великих човнів, у яких процес складання сам по собі трудомісткий, це не настільки принципово, а для гребнушек і невеликих плоскодонок це досить серйозний мінус.
  • Велика щільність матеріалу потрібна в першу чергу для виготовлення човнів великого розміру, які передбачають рух під потужними моторами на великих швидкостях. В цьому випадку балони човна відчувають серйозні навантаження при наголосу про хвилі, а висока щільність забезпечує необхідну стійкість до пошкоджень і деформації.
  • Навіть тканина 750 г/м2 витримає перешкоду у вигляді очерету або гілок - вони неминуче зустрінуть перешкоду у вигляді ниток корду, а ось від дуже гострих і тонких предметів, гачка наприклад, не врятує і сама щільна тканина.

Дослідним шляхом більшість виробників прийшли до наступних оптимальних показників щільності тканини:

Гребні човни Моторні плоскодонні човни Кільові човни
800-950 г/м2, або 650-750 г/м2 для ультралегких і компактних моделей близько 950 г/м2, котрого більш ніж достатньо для практично будь-яких умов експлуатації практично завжди 1100 г/м2, за винятком спеціальних полегшених моделей


Слід розуміти, що міцність тканини далеко не повністю залежить від її щільності . Значною мірою це міцність армуючого корду, його якість, матеріал виготовлення і т.д. які можуть варіюватися в залежності від виробника тканини. Тому навіть менш щільна тканина може бути міцніше більш щільною.



На закінчення

Варто зазначити, що на ринку присутні човни, виготовлені з тканини щільністю 600г / м 2 і нижче. Цю тканину зазвичай називають «тентової», так як вона широко застосовується при їх виготовленні. Її відмінною рисою є або повна відсутність армирующего корду, або він дуже слабкий. Як правило, це човни китайського виробництва, що виділяються дуже малою вагою і ціною. Однак слід враховувати, що такі плавзасоби взагалі ніяк не сертифіковані, і абсолютно не відповідають нормам безпеки.



У наступній статті ми розповімо про методи виготовлення човнів і на що він впливає.

А якщо у Вас залишилися питання, то у нас є фахівці, які безкоштовно і з задоволенням дадуть відповідь на них.

Задати питання

Немає відгуків на цю статтю.

Написати відгук

Ви можете додати фото

Дякуємо!

Ваш відгук відправлений на модерацію

Выберите опции