Як вибрати човен. Частина 3.

Ця стаття є продовженням циклу статей про вибір човна. Якщо Ви ще не читали попередні частини, то радимо ознайомитися з ними по посиланнях.
Вступ. Основні терміни і поняття. Які човни бувають і для чого підходять. Як підібрати розмір і пасажиромісткість надувного човна. Все про ПВХ-тканину і її вибір. |
Яка підлога повинна бути у надувного човна.
У першій частині ми торкнулися питання вибору підлоги для сланевих моторних човнів, але так як це було не основною темою першої частини, ми пообіцяли, що розповімо про це більш детально і трохи пізніше. Цей день настав, ми розповімо Вам який тип настилу вибрати для свого човна.
Дно човна без фанерного настилу - це просто лист ПВХ тканини, тобто практично ніякої опори ніг немає. Тож не дивно, що майже всі човни, починаючи від ~ 250 см комплектуються будь-яким з варіантів жорсткого дна. Але є життєві обставини, при яких човен без настилу є єдиним прийнятним варіантом. Зокрема, мова йде про випадки, коли кожен зайвий кілограм комплекту є відчутною вагою для власника. А дно човна - це мінімум 3-4 кг додаткової ноші.
Отже, яким типом жорсткого дна Ви можете укомплектувати свій човен?
Рейковий настил або слань-килимок.
|
Найпоширеніший варіант підлоги для гребних і моторних плоскодонних човнів. Складається з 2-7 окремих пайол з вологостійкої морської фанери. Кріпляться або в спеціально проклеєні кишені на дні човна, або спочатку об'єднані в одну касету. Це найлегший і бюджетний варіант днищового настилу. Має непогані експлуатаційними якостями, але має суттєвий недолік для човнів, оснащених потужним двигуном - при ходінні на великій швидкості на ділянках між пайолами утворюються повітряні кишені, які знижують швидкість пересування і негативно впливають на стійкість човна. Також, часто, рейковий настил або зовсім не покриває носову і кормову частину човна, або в недостатній мірі. |
Слань-книга.
Такий настил покриває абсолютно все дно човна без будь-яких зазорів, його сегменти з'єднані між собою стрічками ПВХ-тканини. Складається як гармошка, і лягаючи на дно багажника практично не займає місця. Як правило, комплектується окремої транспортировочной сумкою. Слань-книга робить дно човна абсолютно плоским, істотно покращуючи її морехідні якості як при ходінні під мотором, так і на веслах. Також цей настил істотно збільшує поздовжнє і поперечну жорсткість човна. З негативних моментів варто відзначити досить високу ціну, вагу, і більш тривалий процес установки. Також варто враховувати той факт, що слань-книга може стати як перевагою, так і недоліком в залежності від типу Вашої човни. |
|
Гребные лодки. Слань-книга великою мірою мінімізує основні переваги гребних човнів - низьку ціну, вагу і легкість складання, роблячи такий комплект досить неоднозначним. Для більшості завдань, стандартного рейкового настилу буде цілком достатньо, а книга підійде для вузькоспеціальних завдань. |
Моторні плоскодонні човни. Тут ситуація абсолютно протилежна - слань-книга розкриває всі можливості плоскодонної човни, істотно підвищуючи її експлуатаційних якості. Це буде особливо помітно при використанні потужних моторів. |
Кільові моторні човни. З кільовими човнами використовується досить рідко, адже слань-книга, на відміну від їх стандартної розбірний палуби, не забезпечує достатню жорсткість конкретно для цього класу човнів. Такий комплект виправданий при використанні моторів до 5-6 к.с. і в тих випадках, коли вага і легкість збірки - це основні вимоги до човна. |
Алюмінієвий настил.
|
Що стосується кільових човнів, вони комплектуються розбірною жорсткої палубою, що складається з декількох фанерних пайол, які за допомогою алюмінієвих профілів і бічних стрингерів збираються в жорстку, монолітну конструкцію. Однак деякі виробники, як опція, дають можливість оснастити човен алюмінієвим настилом. Завдяки цьому трохи зменшується вага човна, а також забезпечується максимальна міцність і довговічність палуби. Але в той же час алюмінієва палуба, як і будь-яка металева поверхня, сильно нагрівається на сонці, і передає холод від води. Ціна алюмінієвих настилів досить велика: доплата від двох до п'яти тисяч гривень, в залежності від розміру човна. |
Надувне дно Air-deck.
Виготовляється тільки для гребних і моторних плоскодонних човнів. Складається з двох шарів щільного ПВХ, з'єднаних між собою тисячами тонких синтетичних ниток. Використовується виключно з човнами прогулянкового призначення. Цьому сприяє те, що сам настил можна використовувати як надувний матрац. Дуже приємний на дотик, має гарну теплоізоляцією. Навіть в комплекті зі спеціальним насосом високого тиску, необхідним для його надування - легше, ніж слань-книга. Але якщо Ви вже вирішили купити надувне дно, то не поспішайте. Враховуйте той факт, що настил досить високий і суттєво піднімає центр ваги човна. Також у вас під ногами з'являється додатковий балон, який можна пошкодити. Фанера в цьому відношенні набагато практичніше. |
|
То яку ж підлогу мені купити?
За великим рахунком, Ви можете встановити будь-яку підлогу на будь-який тип човна, але не завжди це буде правильно і не завжди це обернеться додатковим комфортом, а іноді навіть навпаки. Так, в конкретному випадку під особливі потреби Вам може знадобитися тип днищевого настилу, які не прийнято використовувати з Вашим типом човна. Але все ж у Вас ніхто не відбирає такого права.
Варто розуміти, що рекомендації мають узагальнений характер. Так що якщо Ви готові пожертвувати одними характеристиками, заради підвищення інших, то зробіть це.
У нашому магазині Ви можете знайти будь-яку підлогу, купити її і плавати на своєму човнику в задоволення.
У наступній статті ми розповімо, що за звір цей наш ПВХ, якими відмінними рисами він має і який правильно вибрати.
А якщо у Вас залишилися питання, то у нас є фахівці, які безкоштовно і з задоволенням дадуть відповідь на них.
Підписатися на розсилку
Заявка на звонок